تبلیغات
آموزش بازاریابی مجازی و اینترنتی - ده اشتباه بازاریابی که به هر قیمتی باید از آنها اجتناب کرد

با توجه به چشم‌انداز دنیای کسب‌وکارهای مختلف که همواره با سرعت بالایی در حال تغییر و بروز شدن است، در عمل فعالیت در حوزه بازاریابی و باقی ماندن در آن کار بسیار سختی است. برای این کار . . .

 

برای این کار شما همواره باید با فنّاوری‌های جدید، زیرساخت‌های ارتباطی و مسائل و مشکلات مخاطبین آشنا شوید و بر آنها تسلط پیدا کنید و مهم‌تر آنکه تمامی این موارد تقریباً باهم به‌طور همزمان باید انجام شود و خطا کردن در طی این فرایند بسیار ساده و آسان است.

 

در ادامه به 10 مورد از اشتباهاتی اشاره می‌کنم که می‌توانند برای شرکت‌ها و آینده آنها بسیار مهلک باشد. با برنامه‌ریزی صحیح، اجرای دقیق و استفاده از ابزارهای مناسب جهت کمک کردن به شما می‌توانید تا حدودی از عدم ارتکاب تیم اجرایی خودتان به این اشتباه‌ها اطمینان پیدا کنید.

marketing-mistakes-to-avoid

 

1- سعی و تلاش جهت همه‌چیز بودن برای همه

شما قادر به حل مشکلات و نیازهای همه نیستید. شما یک مخاطب هدف و یا یک مشتری ایده آل دارید. به این منظور لیست مخاطبین خودتان را باید بخش‌بندی کنید. اهداف خود مبتنی بر دستیابی به بخش‌های جذاب بازار بر اساس امکانات و شرایط خودتان در نظر بگیرید. هرگز سعی نکنید همانند یک چاقو سوئیسی مخصوص سرباز عمل کنید.

 

2- سعی و تلاش برای انجام دادن کاری به‌تنهایی

تمام اعضای شبکه ارتباطی، تأثیرگذاران و شرکای خود را به‌گونه‌ای فعال کنید که منجر به رشد حضور و شناخت از برند شما شود. از آنها بخواهید در تولید و ترویج داستان‌های الهام‌بخش و همچنین محتوای بصری یا منابع مفید به شما کمک کنند.

 

3- عدم توجه به بهینه‌سازی موتورهای جستجو

اگر به موضوع بهینه‌سازی موتورهای جستجو بی‌توجه باشید، شانس دیده شدن شما در فضای وب به‌شدت کاهش پیدا می‌کند و کسب کار شما هرگز موفق به کسب اعتبار آنلاینی که برای دریافت مشتری از موتورهای جستجو به آن نیاز دارد، نمی‌شود.

4- دنبال کردن هر روند جدیدی که در این حوزه مطرح می‌شود

آیا پیش از برداشتن هر قدمی به‌تمامی استراتژی‌ها و روندهایی که در اطراف شما وجود دارد توجه می‌کنید؟ این کار به‌شدت موجب خسته شدن تیم عملیاتی شما و بی‌اثر شدن فعالیت‌های بازاریابی شما می‌شود.

 

5- اتکا داشتن به شبکه‌های اجتماعی و تبلیغ و ترفیع محصولات و خدمات خودتان به‌طور مستمر

هیچ‌چیزی بدتر و خسته‌کننده‌تر از داشتن مهمانی نیست که مثلاً در طی شام بی‌وقفه از خودش، موفقیت‌ها و توانایی‌هایش صحبت می‌کند. پس در شبکه‌های اجتماعی همانند چنین فردی رفتار نکنید. سعی کنید در این شبکه‌ها برای مخاطبین مفید واقع شوید و محتوایی را برای آنها به اشتراک بگذارید که ازنظر آنها جذاب و کاربردی باشد.

 

6- اجرا کردن کمپین‌های خودتان تنها با استفاده ایمیل

استفاده از ابزار اشتباه موجب از دست رفتن کارایی و بهره‌وری نتایج شما می‌شود. استفاده از ابزار اشتباه موجب می‌شود تا کیفیت کار شما و سرعت در زمان پاسخ‌گویی شما به شرایط محیطی کاهش پیدا کند.

 

7- عدم داشتن تنوع در استراتژی و منابع

آیا بخش فروش، تولید محتوا، بهینه‌سازی موتورهای جستجو و روابط عمومی شما همه و همه با استفاده از یک‌روند و رویکرد ثابت به قضیه نگاه می‌کنند؟ آیا هر یک از آنها سعی می‌کنند حوزه تخصصی خودشان را با اولویت‌های موجود در رابطه با محصول و فروش شما هماهنگ کنند. عدم توجه به این موضوع موجب از بین رفتن رشد بالقوه شما می‌شود.

 

8- عدم ارزیابی نتایج فعالیت‌ها

همیشه نتایج خود از فعالیت‌های قبلی را مورد ارزیابی قرار دهید و فعالیت‌های آینده خود را بر اساس نتایج کسب‌شده از آنها برنامه‌ریزی کنید. همیشه توجه داشته باشید که نتایج تلاش‌های شما مثلاً به دلیل ارسال ایمیل یا نشر محتوا در شبکه‌های اجتماعی در ساعات نامناسب یا باهدف بخش‌های نامناسب بازار به هدر نرود.

 

9- فراموش کردن مشتریان فعلی

آیا همواره استرس و نگرانی برای افزایش آگاهی در بین مخاطبین و کسب مشتریان بالقوه جدید در چرخه فروش خوددارید، اما فراموش می‌کنید که در حال حاضر چه کسی موجب پرداختن شدن هزینه‌های شما می‌شود؟ هرگز مشتریان فعلی خود را فراموش نکنید – آنها را خوشحال نگاه‌دارید، برای ترغیب آنها به خرید مجدد و نگهداری آنها تمرکز داشته باشید.

 

10- فراموش کردن “فراخوان به عمل”

آیا بازدیدکنندگان وبسایت و وبلاگ شما پس از خواندن یکی از صفحات وبسایت شما دقیقاً می‌دانند که باید به کدام صفحه وارد شوند؟ آیا مکان یا نشانی را برای کلیک کردن بر روی آن پس از خواندن این صفحه در نظر گرفته‌اید؟ آیا از فراخوان به عمل بر روی پروفایل‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید؟

مثلاً زمانی که یک صفحه فرود برای یک کتاب الکترونیک طراحی می‌کنید، حتما توجه کنید که مخاطبین شما از امکان دانلود آن مطلع می‌شوند یا زمانی که محتوایی منتشر می‌کنید در انتهای آن از پیشنهادهایی مبنی بر “خواندن یک مقاله دیگر”، درج نظر” و یا “خرید یکی از محصولات و خدمات” خودتان استفاده کنید.

منبع : http://www.ibazaryabi.com/




طبقه بندی: بازاریابی مجازی ( e-Marketing )،
برچسب ها: بازاریابی، اشتباهات بازاریابی، کسب و کار،

تاریخ : شنبه 5 دی 1394 | 12:01 ب.ظ | نویسنده : الهام کوره پز | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • اشکوار