تبلیغات
آموزش بازاریابی مجازی و اینترنتی - ۵ توصیه برای بازاریابان مشارکتی تازه کار
 وقتی تازه به عنوان یک بازاریاب مشارکتی شروع به کار کرده بودم، تمام چیزی که می خواستم، درآوردن پول بیشتر بود و برای این منظور به هر دری زدم و هر چیزی را امتحان کردم بدون اینکه هیچ ایده واقعی ای از نکات موثری  داشته باشم که می توانست به راحتی روی شانس موفقیتم در بلند مدت تاثیر بگذارد.
Successful-Affiliate-MarketingEdit1
طی سالهایی که در عرصه بازاریابی مشارکتی تجربه کسب کردم- چه به عنوان یک بازاریاب مشارکتی و چه به عنوان فردی که سایر بازاریابان مشارکتی را آموزش می دهد- به این نتیجه رسیده ام که چند اشتباه بزرگ هست که بازاریابان مشارکتی تازه کار، دچارش می شوند و حالا می خواهم در مورد آن نکات با جزئیات بیشتری حرف بزنم
۱-فروش به جای کمک
بله، درست است که کلمه « بازاریابی » قسمتی از عبارت « بازاریابی  مشارکتی » است، اما  بخش بیشتر  کار ما، به عنوان بازاریابان مشارکتی، مربوط به فروش نیست بلکه هدایت خواننده است به سمت بازدید صفحه های معرفی و فروش کالا.
زمانی که تازه شروع کرده بودم به کار بازاریابی، خیلی ساده لوحانه صفحه ام را پر می کردم از کلمات و لینک هایی که جیغ می زدند: «همین الان اینو بخر» ؛ من به خواننده کمک نمی کردم که بداند چرا باید این محصول را داشته باشه، بلکه فقط می خواستم لینکی را کلیک کند که کلیک آن برای من پورسانت به همراه داشت.
مردم وقتی می خواهند برای خریدن یا نخریدن یک چیز تصمیم بگیرند، دوست دارند که نظرات بقیه را در مورد آن کالا بشنوند و به همین دلیل است که بخش بررسی محصولاتِ فروشگاه اینترنتی آمازون (یکی از موفق ترین فروشگاه های اینترنتی دنیا) طرفداران بسیاری  دارد، زیرا مطالب این بخش، بیانگر بازخورد واقعی تاثیر کالاها روی مردم است. همچنین معمولا مطالب این بخش را افرادی می نویسند که با خریدن یا نخریدن سایرین، مطلقا هیچ سودی عایدشان نمی شود. بنابراین اگر حرفهای ما هم در قالب یک بررسی بی طرفانه کالا باشد موثرتر از وقتی واقع می شود که  مانند فروشنده ای ظاهر شویم که می خواهد به هر طریقی حتی شده به زور، بفروشد. اگر نکاتی را که گفتم در رفتار خود لحاظ کنید، خواهید دید که مردم بیشتر خرید می کنند و حتی در آینده هم دوباره سراغتان خواهند آمد تا توصیه های شما در موررد کالاهای دیگر را بشنوند.
۲- شرکت در گروه های بازاریابی بسیار
یک نکته ای  که اوایل کار رعایت نمی کردم این بود که به هر برنامه بازاریابی مشارکتی که برمی خوردم آن را در دستور کارم قرار می دادم و این یکی دیگر از اشتباهات بزرگ من در آن دوران بود چرا که وقتی شما عضو برنامه های بازاریابی متعددی هستید، چیزهای زیادی وجود دارد که باید با آن رو به رو شوید و این یک وضعیت غیر قابل مدیریت، برای شما به وجود می آورد . برنامه های بازاریابی خود را هوشمندانه انتخاب کنید و سر خودتان را با برنامه های بیش از حد، شلوغ نکنید.
۳- تست نکردن
هر زمان که می خواهید محصولی را تبلیغ کنید، خودتون را جای مشتری فرضی بگذارید؛ من این نکته را به سختی آموختم. پای خود را در کفش مشتری بگذارید و  ببینید چه اتفاقی می افتد اگر او  مشاوره شما را دنبال کند.
۴- ردیابی نکردن کالاها
من بازاریابی مشارکتی به شکل حرفه ای را با ساختن صفحات رایگان در سایتی به نام «اسکویدو»* شروع کردم ( هنوز هم هر روز این کار را می کنم) و با علاقه محصولات سایت آمازون را در این صفحات تبلیغ می کردم اما فراموش کردم که در هر صفحه، از یک رهگیری منحصر به فرد برای لینکها استفاده کنم و این اشتباه بزرگی بود؛ چرا؟ جوابش آسان است چون نمی فهمیدم که چه محصولی و در کدام صفحه، فروخته است؛در حالیکه وقتی شما بدانید که چه چیزی و در کجا، بهتر فروش می رود، می توانید بیشتر به آن کالا و آن صفحه بپردازید.
۵- مقایسه نکردن
یکی از بهترین  تاکتیکهایی که برای فروش آنلاین محصولات مرتبط با بازاریابی مشارکتی استفاده می کردم، مقایسه محصول اصلی با دو محصول مشابه بود. از این تاکتیک به ویژه برای محصولات فیزیکی (کالاهای) سایت آمازون استفاده می کردم چراکه مردم وقتی برنامه خرید یک کالا را دارند، دوست دارند که بتوانند گزینه های پیش روی خود را به دو سه گزینه محدود کنند و برای انتخاب بهترین گزینه، بین آن کالاها، راهنمایی و کمک دریافت کنند
وقتی من این تاکتیک مقایسه ای را به کار می برم نه تنها به خوانندگان خودم برای گرفتن تصمیم بهتر کمک کرده ام بلکه لینکهای بازاریابی خودم را نیز از یک مورد به ۳ مورد افزایش داده ام. مزیت دیگر  استفاده از این تاکتیک آن بود که وقتی در طول زمان، صفحات را ردیابی می کردم، متوجه می شدم که کدام کالاها مورد توجه خوانندگان قرار گرفته و بنابراین می توانستم آنها را به بالای صفحه منتقل کنم تا سی تی آر* بهتری داشته باشم. صفحات مقایسه ای وب، نه تنها برای خوانندگان بسیار محبوب و مفید هستند بلکه برای شما نیز بسیار سودآور هستند.
آنچه مطالعه فرمودید، بخشهایی از سخنان  یکی از سرشناس ترین بازاریابان مشارکتی به نام “جنیفر لد بتر آکا “* با نام مستعار “پات پای گرل”* است که با کمی تصرف و و تلخیص برای شما ترجمه کردم.

مترجم: معصومه غنیان

منبع: http://marketingland.com/7-big-mistakes-new-affiliate-marketers-make-19195




طبقه بندی: بازاریابی مجازی ( e-Marketing )،
برچسب ها: بازاریابی مشارکتی، توصیه هایی برای بازاریابان مشارکتی،

تاریخ : شنبه 7 آذر 1394 | 10:39 ق.ظ | نویسنده : الهام کوره پز | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • اشکوار