تبلیغات
آموزش بازاریابی مجازی و اینترنتی - استفاده از رنگ چه تأثیری بر میزان پاسخ داده شدن ایمیل‌ها دارد؟

تاکنون مطمئناً مطالب بسیار زیادی در مورداستفاده و تأثیر رنگ‌بر کیفیت برندینگ خودتان شنیده و خوانده‌اید، اما آیا حالا به تأثیر استفاده از آن و نتیجه بر توجه به ایمیل ارسالی شما و دریافت پاسخ برای آنها توجه کرده‌اید؟

 

استفاده از رنگ چه تأثیری بر میزان پاسخ داده شدن ایمیل‌ها دارد؟

بطور کلی 7 رنگ اصلی در این رابطه قابل‌شناسایی است که البته هر یک احساس متفاوتی را برای بیننده به وجود می‌آورد:

 

1- قرمز معرف انرژی: رنگ قرمز با افزایش هرمون آدرنالین سطح کلی انرژی را در بدن افزایش می‌دهد. از آنجایی که استفاده از این رنگ منتسب به انرژی و انرژی بخشیدن است، به کار بردن آن در صفحه اول سایت، بخش اصلی دفتر کار و بخش‌هایی از ایمیل که نیاز به توجه زیاد دارد را توصیه می‌کنم. البته این رنگ منتسب به عشق و علاقه زیاد هم شناخته می‌شود که بر اساس نوع کمپین موردنظر می‌توان از آن استفاده کرد.

 

2- نارنجی برای بازی و سرگرمی: این رنگ معرف گرما و خوشحالی است و مثبت اندیشی و اعتماد ایجاد می‌کند. از طریق ارتباط دادن این رنگ به‌روزهای آفتابی و نور و روشنی، رنگ نارنجی نمایی مثبت به زندگی می‌دهد و نمایش‌دهنده زندگی و سلامتی است.

 

3- زرد برای خوش‌بینی: رنگ زرد برای بالا بردن و متعالی ساختن، خوشحال کردن و انرژی دادن است. با این وجود بکار بردن آن موجب درخشان و نورانی شدن صفحه یا محل می‌شود و تا حدی به چشم فشار وارد می‌کند و در صورت زیاد استفاده شدن از آن موجب ایجاد عصبانیت یا خستگی در مخاطب می‌شود.

 

4- آبی برای اعتماد: آبی به عنوان رنگی برای صداقت، وفاداری و اعتماد در نظر گرفته می‌شود. این رنگ همچنین تأثیر آرام‌کنندگی و تسکین دهندگی دارد، و به همین دلیل که اکثر مردم از آن خوششان می‌آید، اما شما توجه داشته باشید که این اکثر مردم بیشتر شامل حال آقایان می‌شود. به همین دلیل است که اغلب پرستاران یا پزشکان از این رنگ یا رنگ سبز در اتاق‌های عمل استفاده می‌کنند.

 

5- رنگ سبز برای رشد: رنگ سبز در عمل رنگ منتسب به رشد و همچنین آرامش است و از آنجایی که در میانه طیف رنگ‌ها قرار می‌گیرد، به آن به‌عنوان رنگ تعادل هم نگاه می‌کنند. رنگ سبز احساسی حاکی از اطمینان بخشی دارد ولی همچنان باید توجه داشته که این رنگ به‌نوعی می‌تواند نشان‌دهنده پول و مادیات هم باشد.

 

6- رنگ سفید یکرنگ خنثی: رنگ سفید نشان‌دهنده پاکی و عقیمی است و همچنین می‌تواند معرف حسن و نیکی را نیز نشان دهد. با این ‌وجود از آنجایی که بیشتر سرد و کسل‌کننده به نظر می‌رسد، تأثیر کمی بر تحریک حس‌های مختلف از خود دارد.

 

7- رنگ سیاه مخفی است: جدا از دلالت ضمنی این رنگ به مرگ و تیرگی، رنگ سیاه به عنوان رنگی اسرارآمیز و مخفی از جهان در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند تمام طول سال از این رنگ برای لباس‌های خود استفاده کنند.

 

اما با توجه به توضیحات بالا باید دید این رنگ چه تأثیری برای دریافت پاسخ ایمیل می‌تواند داشته باشد؟ بهترین راه تست کردن آن با مخاطب شماست. در زیر ما دو رویکرد مختلف را مورد آزمون قرار داده‌ایم.

 

Color

 

در یک محتوای هدایت‌کننده استفاده از رنگ سبز به معنای حرکت کردن و رنگ قرمز به معنای توقف است. بنابراین از دو صفحه بالا به نظر شما کدامیک تأثیر و نرخ تبدیل بیشتری را داشته است؟

 

در این نمونه رنگ قرمز نتیجه بهتری معادل 21% نسبت به رنگ سبز داشت، اما دلیل آن چیزی نیست که در ذهن شما در حال حاضر قرار دارد.

 

بنابراین می‌توان گفت که هر مشتری نسبت به دیگری متفاوت است عکس‌العمل آنها به رنگ می‌تواند بستگی به حس و حال، موقعیت فیزیکی، ابزار مورداستفاده و بسیار موارد دیگر داشته باشد. پس بهترین کار این است که ضمن در نظر گرفتن شرایط کلی مربوط به روانشناسی رنگ‌ها حتما و حتما از آزمون A/B در اجرای کمپین‌های خودمان استفاده کنیم.




طبقه بندی: ایمیل مارکتینگ ( Email Marketing ) ،
برچسب ها: ایمیل مارکتینگ، تاثیر رنگ در باز شدن ایمیل ها، رنگ های تاثیر گذار،

تاریخ : یکشنبه 8 آذر 1394 | 12:59 ب.ظ | نویسنده : الهام کوره پز | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • اشکوار