تبلیغات
آموزش بازاریابی مجازی و اینترنتی - نکات مهم برای انتخاب نام کسب و کار اینترنتی

اولین قدم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی انتخاب یک نام مناسب برای سایت است.چرا که ادرس سایت شما در آینده مارک تجاری شما خواهد بود.بررسی بسیاری از کسب و کار های اینترنتی موفق نشان می دهد که این موارد به درستی از مرحله حساس انتخاب نام عبور کرده اند.فیس بوک,گوگل,علی بابا,کیک استارتر یاهو و … از جمله سایت هایی هستند که به راحتی در ذهن ما نقش بسته اند.

امروز می خواهیم به بررسی روش هایی بپردازیم که نام سایت ما نیز ماندگار شود.

ابتدا پسوند دامین:

داستانهای زیادی در مورد  مقبولیت هر کدام از پسوندهای دامین بین کاربران اینترنتی، رواج دارد. برخی بر این باورند که دامنه دات کام در موتور های جستجو موقعیت بالاتری دارند. برخی بر این باور هستند که دامنه ملی فقط برای مردم آن کشور است و برای کار بین المللی مناسب نیست.

اما من به یک نکته اشاره می کنم.زمانی که قصد راه اندازی سایتی را دارید بازار هدف خود را در نظر بگیرید و بر همان اساس دامین خود را انتخاب کنید.وقتی سایت شما مختص ایرانیان است استفاده از دامنه آی آر گزینه خوبی است.


نام کسب و کار اینترنتی

برخی فکر می کنند باید نام کامل شرکتشان در ادرس سایت منعکس شود ولو اینکه تعداد حروف دامنه دو رقمی شود!

به این نکته توجه کنید که نام مناسب بخشی از بازاریابی اینترنتی می باشد، زیرا نام مناسب می تواند در بازگشت مخاطب تاثیر فراوانی داشته باشد، بنابراین در این مقاله سعی می کنیم به نکاتی بپردازیم تا شما هم بتوانید نام مناسب خود را پیدا کنید.


نکات مهم برای انتخاب نام کسب و کار اینترنتی

. از اسامی مخفف استفاده نکنید

. از اسامی طولانی استفاده نکنید

. از آندرلاین و خط فاصله استفاده نکنید

. از اعداد بی معنی و بی مورد استفاده نکنید

. نام شما باید همانطور که تلفظ می شود نیز تایپ شود

. در انتخاب نام به هیچ عنوان عجله نکنید

. نام شما به نام هیچ وب سایتی نزدیک نباشد

. از نام خود استفاده کنید

 

اسامی مخفف در کسب و کار اینترنتی

یک اسم مخفف مانند tkj.com به هیچ عنوان در ذهن مخاطب باقی نمی ماند، زیرا هیچ کس نمیداند این نام مخفف چه چیزی می باشد و تنها کسی که آن را ثبت کرده است معنی آن را می داند، در اینجا شما مهم نیستید بلکه مخاطب و کاربر شما مهم است که باید نام شما را به خاطر داشته باشد.

 

اسامی طولانی در کسب و کار اینترنتی

یک نام بلند مانند khazanbnadarjonob.com به هیچ عنوان نمیتواند در ذهن مخاطب بماند و به سادگی می تواند فراموش شود، اگر همین حالا به نامی که من نوشتم نگاه نکنید به سادگی نمیتوانید آن را به خاطر بیاورید، اگر نام شما اینچنین است در نام تجاری خود حتما تجدید نظر کنید.

 

آندرلاین و خط فاصله در کسب و کار اینترنتی

فرض کنید نام وب سایتی iran_tejarat.com می باشد، همین آندرلاین ظاهر نام را زشت می کند و در ذهن مخاطب این موضوع را تداعی می کند که نام اصلی که احتمالا irantejarat.com می باشد قبلا ثبت شده است و در حال حاضر متعلق به یک کسب و کار اینترنتی معتبر می باشد، پس شما بذر بی اعتمادی را در دل مخاطبان خود می پاشید.

 

اسامی با اعداد در کسب و کار اینترنتی

نام های زیادی را دیدم که از اعداد به صورت بی مورد استفاده کرده اند و این اعداد می تواند همان تاثیر استفاده از آندرلاین و یا خط فاصله را در ذهن مخاطبان ایجاد کند مانند iran24.com، بنابراین سعی کنید از اعداد تا آنجا که می توانید استفاده نکنید.

 

تلفظ و تایپ نام در کسب و کار اینترنتی

سعی کنید نامی را انتخاب کنید که تلفظ آن درست مانند تایپ کردن آن باشد، یعنی زمانی که تلفظ می شود مخاطب سردرگم نشود و بتواند به سادگی آن را تایپ کند، یک نام مانند kareman.com از دسته اسامی می باشد که تلفظ آن با تایپ آن یکی می باشد و زمانیکه مخاطب آن را میشنود به راحتی می تواند آن را تایپ کند، چنین نام هایی به راحتی در ذهن باقی می مانند.

 

در انتخاب نام کسب و کار اینترنتی خود عجله نکنید

ساخت یک نام مناسب زمانبر می باشد و به هیچ عنوان در انتخاب یک نام عجله نکنید، انتخاب نام چیزی نیست که در چند ساعت و یا ۲ الی ۳ روز اتفاق بیفتد، ممکن است چندین روز یا حتی بیش از ۱ ماه طول بکشد، این یک امر طبیعی و عادی است، اصولا نام مناسب، درست زمانی به ذهن شما خواهد رسید که به صورت مسقیم به آن فکر نمیکنید، مخصوصا هنگام تفریح کردن، بنابراین در انتخاب نام مناسب عجله نکنید.

 

انتخاب یک نام مناسب یک شبه اتفاق نخواهد افتاد، کمی صبور باشید و از ترفندهای گفته شده استفاده کنید

 

شباهت نام کسب و کار اینترنتی شما

اگر نامی را انتخاب می کنید ابتدا آن را بررسی کنید که آیا قبلا توسط کسی ثبت شده است یا خیر، همچنین در گوگل به فارسی نام خود را جستجو کنید و ببینید چه نام هایی مشابه شما وجود دارد و اگر وب سایتی نام فارسی آن به شما نزدیک است، بنابراین آن نام را انتخاب نکنید.

 

زیرا کاربران عادت دارند گاهی اوقات برای پیدا کردن وب سایت شما در موتورهای جستجو نام فارسی شما را وارد کنند و این باعث خواهد شد هر دو وب سایت را ببینند و این زمانی برای شما نامناسب خواهد بود که فعالیت هر دو وب سایت به هم نزدیک باشد.

 

انتخاب نام شخصی برای کسب و کار اینترنتی

گاهی اوقات شما می توانید از نام خودتان برای کسب و کارتان استفاده کنید، البته به شرط اینکه نام شما تمام قواعد گفته شده بالا را رعایت کند، اصولا از نام خانوادگی برای چنین وب سایت هایی استفاده می شود، از نام هایی مانند وب سایت من و برادرم و شرکاء به شدت اجتناب کنید !

منبع : http://www.ideabaran.ir




طبقه بندی: کسب وکار الکترونیک ( e-business )،
برچسب ها: کسب و کار الکترونیک، نام مناسب کسب و کار الکترونیک، نکاتی درباره نام کیب و کار،

تاریخ : سه شنبه 10 آذر 1394 | 03:22 ب.ظ | نویسنده : الهام کوره پز | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • اشکوار