تبلیغات
آموزش بازاریابی مجازی و اینترنتی - تفاوت SEM و SEO در چیست ؟
بیشتر کسب و کارها و صاحبان اینترنت، اطلاعات کمی در باره ی لغتی به نام (SEO(search engine optimization دارند و تا حدودی تاثیر آن را در بازاریابی سایت خود میدانند. اما تاکتیک دیگری هم در اینترنت علاوه بر SEO وجود دارد به نام (SEM (search engine marketing که در ادامه به تعریف و تفاوت بین آنها میپردازیم.

تفاوت SEM و SEO در چیست ؟

SEO دقیقاً چیست؟

سئو SEO روشی است که با استفاده از آن میتوانید مطمئن شوید که در لیست نتایج موتورهای جستجو دیده خواهید شد و این شانس را خواهید داشت که کاربران و مشتریانتان، شما را در یکی از صفحات موتورهای جستجو پیدا کنند.

یک سئوی موفق باید بتواند شما را در بالاترین رتبه ی یک موتور جستجوگر مانند گوگل و یاهو و بینگ و … قرار بدهد. در نتیجه ترافیک بیشتری به سوی سایت شما روانه خواهد شد و شما صاحب یک سایت موفق خواهید بود.

SEO به نوعی به “هکر کلاه سفید” هم معروف است که وبمسترها از آن برای ارتقای محتوای سایت خود و دستیابی به رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو استفاده میکنند. بعضی از این تکنیک ها در زیر آورده شده است:

و حالا میپردازیم به SEM

SEM چیست؟

بعضی افراد وقت و حوصله کافی را برای انجام عملیات SEO بر روی سایت خود را دارند در حالیکه افراد دیگر ممکن است که به روش دیگری برای دستیابی به نتایج برتر موتورهای جستجو تکیه کنن. روش دیگر استفاده از SEM یا Search Engine Marketing است.

SEM در واقع جنبه ی مالیه SEO هست که به صاحب یک وب سایت کمک میکند تا به وسیله ی قرار دادن تبلیغات خود در یک سایت و یا خرید اشتراک قسمتی از یک صفحه ی موتور جستجو گر، خود را بهتر به کاربران نشان دهد.

بیشترین تمرکز SEM معمولاً بر روی تبلیغات کلیکی است. در این روش شما هزینه ای معادل هر کلیک بر روی تبلیغاتی که بر روی سایت شما انجام گرفته است را میپردازید. تبلیغ در شاخه SEM یک روش بسیار موفق در شناساندن شما به کاربران اینترنت است که به دنبال مطلب و یا خدماتی مشابه خدمات سایت شما در دستیابی به بالاترین نتایج موتورهای جستجو هستند.

جمع بندی کلی – تفاوت اساسی بین SEO و SEM چیست؟

کارایی SEM بسیار بیشتر از SEO است، زمانی که شما دارید روی روش های SEO کار میکنید، افراد دیگر با استفاده از SEM در رتبه ی بسیار بالاتر از شما در موتورهای جستجو هستند. مدیران تبلیغاتی SEM مشتریان احتمالی شما را به سمت سایتی میبرند که هزینه ای را برای تبلیغات سایت خود در نظر گرفته است.

به عنوان مثال اگر مشتری در گوگل به دنبال کلمه کلیدی “طراحی سایت” باشد، SEM مطمئن میشود تا کاربران سایتی را مشاهده کنند که قبلاً مدیر آن هزینه ای برای رزرو قسمتی از موتور جستجو پرداخته باشد. و بعد از آن سایت شما مشاهده خواهد شد !

شاید به نظر برسد که SEO و SEM رقیب هم هستند، ولی اصلاً اینطور نیست. اگر شما میخواهید یک کاسبی اینترنتی راه بیاندازید، باید بیشتر از اینکه در صفحه ی اول یک موتور جستجو قرار بگیرید، فعالیت کنید. و اینجاست که شما به SEO هم نیاز پیدا میکنید. پس یک وب سایت موفق هم به SEM و هم به SEO نیاز دارد.


منبع : www.grifin.ir


طبقه بندی: بهینه سازی سایت (Search Engine Optimization (SEO،
برچسب ها: seo، sem، تفاوت seo و sem،

تاریخ : شنبه 14 آذر 1394 | 06:55 ب.ظ | نویسنده : الهام کوره پز | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • اشکوار